وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص آلبالو و گیلاس

خواص آلبالو و گیلاس
آلبالو
آلبالو سرد و خشک است و برای کسانی که طبع گرم دارند مفید است.تشنگی را برطرف می سازد و غلظت خون را از بین می برد و دافع صفرا است. مقوی معده و از بین برنده التهاب است. اگر آب یا مربای آن را با یک دهم رازیانه مخلوط کنید برای دفع سنگ مثانه و سوزش مجاری ادراری بسیار سودمند است.

گیلاس
گیلاس طبیعتی سرد دارد و دارای ویتامین های A,B1,B2,C و مواردی چون کبالت منگنز،مس،قند،پروتئین،چربی،روی،ید،کلسیم،فسفر،پتاسیم،سدیم و اسید های آلی می باشد. دارای مقدار زیادی سلولز است که موجب زیاد شدن حجم مدفوع می گردد. سموم بدن را دفع می کند و خون را تصفیه می کند. املاح مورد نیاز بدن را تامین می نماید و دستگاه گوارش را منظم می سازد.

محرک قوه باء می باشد و زخم های داخلی را التیام می بخشد. مسکن اعصاب و ادرارآور است. برای مبتلایان به ورم مفاصل ،روماتیسم،نقرس،سنگ کلیه و صفرا وسنگ مثانه مفید است. اگر قصد لاغر شدن دارید بهتر است گیلاس را قبل از غذا میل نمایید،زیرا جلوی اشتها را می گیرد . گیلاس رنگ چهره را باز وشاداب می کند و به زیبایی شما می افزاید.

سرفه را از بین می برد.دم گیلاس در درمان بیماری های کلیوی و مثانه مفید است . برای این کار شما می توانید دمگیلاس را بخیسانید و بعد آن را بجوشانید که این جوشانده برای امراض بسیار مفید می باشد.خوردن گیلاس پس از غذا ایجاد کرم معده می کند.