وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قطعی شدن حذف صفر از واحد پولی

قطعی شدن حذف صفر از واحد پولی
رئیس کل بانک مرکزی حذف سه یا چهار صفر از رقم واحد پول رسمی را منوط به اجرای طرح تحول اقتصادی دانست.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر بهمنی گفت: اینکه سه یا چهار صفر از رقم واحد رسمی پول ایران حذف شود ،منتظر اجرای طرح تحول اقتصادی هستیم تا براساس قیمت های واقعی این طرح اجرایی شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت :طرح حذف سه یا چهار صفر از رقم واحد پول رسمی لازم الاجرا و قطعی است و ضرورت ایجاب می کند شمار رقم هایی از صفر واحد پول ایران را حذف و تغییری در ساختار پولی کشور ایجاد شود.

بهمنی با بیان اینکه چاپ اسکناس ها و ضرب سکه ها با قیمت پایین توجیه اقتصادی ندارد گفت: برخی از این اسکناس ها و سکه ها به میزان بالاتر از قیمت واقعی خود ضرب یا چاپ می شود.

بهمنی با بیان اینکه با به پایان رسیدن طرح سازماندهی مؤسسات مالی و اعتباری، مؤسسات دارای مجوز مشخص شده اند گفت: اسامی مؤسساتی که فاقد مجوز هستند به نیروی انتظامی اعلام می شود تا با آنها برخورد شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه صندوقهای قرض الحسنه با کارکرد صنفی، تک واحدی و صندوق های مستقر در مساجد می توانند به فعالیت خود ادامه دهند افزود: فعالیت این صندوق ها به شرطی مجاز است که فقط در بخش موضوع قرض الحسنه فعالیت کنند و چنانچه تسهیلات با نرح سود بانکی ارائه دهند از فعالیت آنها جلوگیری و با آنها برخورد خواهد شد.

بهمنی تاکید کرد:از فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری دارای شعب متعدد که دارای مجوز نباشند جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اسامی مؤسسات مجاز به نیروی انتظامی اعلام و با مؤسساتی که موفق به اخذ مجوز نشده اند و اینکه درخواست مجوز نکرده اند برخورد می شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته برای رسیدن به مرز تورم تک رقمی هدف گذاری شده است گفت: خوشبختانه برنامه ریزی ها برای رسیدن به اهداف تک رقمی محقق شده است و میانگین تورم از شهریور گذشته تا پایان مهر امسال 7 /16 بود و در پایان آبان ماه نیز با کاهش 6 / 1 درصدی تورم به حدود 15 درصد رسیده است.

بهمنی تأکید کرد: این بدان مفهوم است که رشد افزایش قیمتها نسبت به سال گذشته در این مدت به حدود 15 درصد رسیده است و امید داریم تا پایان سال بدون در نظر گرفتن طرح هدفمند کردن قیمت ها به نرخ حدود 10/5 تا 11 درصد برسیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه با مسئولان استان فارس گفت: در این جلسه در خصوص وصول مطالبات و نحوه تعامل مناسب با واحدهای بدهکار تولیدی صنعتی تأکید شد.

وی افزود: بانکها موظف به پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی زودبازده که از سال 84 تا پایان 87، اقدام به جذب تسهیلات کرده و بصورت نیمه کاره هستند، شده اند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اختصاص تسهیلات به طرحهای جدید زودبازده نیز به سه بانک ملی، کشاورزی و صنعت و معدن محول شده و این بانکها موظف به تخصیص 50 درصد منابع خود به طرحهای جدید زودبازده هستند.

وی با بیان اینکه در کل کشور حدود 2 هزار و 199 هزار میلیارد ریال منابع کل شبکه بانکی است گفت: از این میزان حدود 2 هزار و 15 هزار میلیارد ریال مصارف بانکها بوده است.