وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عواملی که باعث تشدید سردرد میشود

عواملی که باعث تشدید سردرد میشود
چنانچه از سردردهای شدید و رنج آور درد می کشید، با مطالعه این مطلب و آگاهی از علل ایجاد سردرد و میگرن، می توانید با پرهیزهای غذایی و کنترل رفتارها و عادات جسمی و روحی خود، از بروز این درد پیشگیری کنید.

مواد غذایی تشدید کننده سردرد
بسیاری از غذاها مخصوصا غذاهایی که حاوی تیرامین هستند، می توانند باعث ایجاد میگرن در افراد مستعد شوند. تیرامین به انقباض و انبساط عروق خونی کمک می کند، اما در برخی افراد، فقط ممکن است در یک مورد تاثیر گذار باشد، یعنی در بعضی افراد انقباض رگ و در برخی دیگر گشادی رگ را به دنبال داشته باشد. پس اگر به سردرد مبتلا شدید، بیندیشید که چه مواد غذایی میل کردید تا با دانستن ماده ی غذایی تشدید کننده سردرد از ابتلای دوباره آن پیشگیری کنید.

غذاهای زیر سردرد تان را تشدید می کند:
پنیر، شکلات، خامه ترش، آجیل، کره بادام زمینی، شاه ماهی، نان حاوی خمیر ترش، برخی مرکبات، نوشیدنی های کافئین دار، جگر مرغ، مشروبات الکلی بخصوص شراب قرمز، مواد غذایی تخمیر شده و خوابانده شده در آبلیمو، ترشی، افزودنی های شور مانند سویا سس، مواد غذایی حاوی ازت مانند سوسیس، بیکن و کالباس.

تغییرات محیطی
چراغ های چشمک زن پر نور، تماشای فیلم در محیط های تاریک و حتی تابیدن اشعه های خورشید از میان شاخه های درختان می توانند از عوامل شروع میگرن در افراد شوند.
پس از ابتلا به میگرن، سعی کنید تغییرات قابل توجه محیطی را بخاطر بیاورید تا با شناسایی عوامل موثر محیطی، از ابتلا به میگرن خودداری کنید.

دوران قاعدگی
افت استروژن، پیش از شروع دوران قاعدگی در برخی از بانوان باعث سردرد می شود. اگر متوجه تاثیرات قاعدگی در ایجاد سردردهای دوره ای شدید، با مشورت با پزشک به راحتی می توانید از بروز این نوع سردرد جلوگیری کنید.

استرس
استرس از مهمترین علل ابتلا به میگرن است. ثابت شده بیشتر افرادی که از این نوع سردرد ناتوان کننده رنج می برند، افرادی حساس بوده که همیشه مضطرب و نگران هستند. غم، اندوه، تشویش و نگرانی همه از عواملی هستند که موجب آزاد شدن مواد شیمیایی خاص در مغز می شوند. این موارد از عوامل ایجاد سردرد هستند.
دور کردن استرس و نگرانی، رفتن به سفر، آرامش و تمدد اعصاب می تواند از عوامل مهم جلوگیری از ابتلا به این درد باشد.

تغییرات ناگهانی
برخی موارد می توانند به صورت ناگهانی موجب عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز شده و سردرد یا میگرن را منجر شوند. اختلال در خواب شبانه، خوردن مواد غذایی طعم دار و جدید، تغییر در نور، صداهای تیز و ناگهانی، استشمام بوهای تند و استعمال دخانیات، همه از عواملی هستند که در بروز میگرن موثر می باشند.
محکم بستن موها و استفاده از برخی گوشواره ها، تل ها و حتی عینک ها
ممکن است تعجب کرده باشید، اما محکم بستن موها و استفاده از تل هایی که با کشیدن موها به ریشه آنها آسیب می رسانند می تواند از عوامل سردرد باشند. از این مورد به گرفتگی عضلانی مو یاد می شود. با کشیده شدن مو، ماهیچه های دربرگیرنده ریشه مو نیز کشیده می شوند و سردرد، ارمغان استفاده از این تل ها و کش مو ها است. استفاده از گوشواره های سنگین نیز به همین صورت عمل می کند.
همچنین، فریم برخی عینک ها که برای سر کوچک هستند نیز می توانند با فشار به دو سمت شقیقه و یا پشت گوش ها، عامل سردرد باشند.

گرسنگی
قند خون، هنگام گرسنگی و گرفتن رژیم غذایی به شدت پایین می آید. کاهش قند خون باعث تحریک مسیرهای عصبی و درنتیجه موجب سردرد می شود. کارشناسان تغذیه همواره بر خوردن میان وعده های کوچک غذایی، توصیه و تاکید می کنند.

رابطه جنسی
ممکن است سردرد هنگام داشتن رابطه جنسی و قبل از ارگاسم، در برخی افراد روی دهد. این نوع سردرد بدلیل فشاری که به ماهیچه های سر و گردن در طول نزدیکی وارد می شود، پدید می آید. سردردهای مقاربتی با مصرف برخی داروها و انجام ورزش هایی نظیر ایروبیک و دوچرخه سواری بهبود می یابد؛ اما مبتلا شدن به این نوع سردرد بصورت شدید و یا برای اولین بار ممکن است پیش زمینه ای از بیماری آنوریسم باشد. پس در این مورد حتما با پزشک خود صحبت کنید.
پس از ابتلا به سردرد به نوع غذا، تغییرات در محیط و عواملی که ممکن است در نگاه اول مهم نباشند، فکر کنید تا با برطرف کردن آن ها از ابتلا به سردرد پیشگیری کنید.