وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بفرمایید شام ایران با حضور ستاره‌های معروف سینما

بفرمایید شام ایران با حضور ستاره‌های معروف سینما
با ستاره‌های‌تان هم سفره خواهید شد
برای ساخت سری اول برنامه «بفرمایید شام» با سختی‌های بسیار زیادی روبه‌رو بودیم؛ از جمله مهم‌ترین آن‌ها ترسی بود که بازیگران‌مان از نشان دادن خانه و زندگی‌شان داشند؛ به‌خصوص آقایان که به محض اینکه می‌گفتیم قرار است تصویربرداری در خانه خودتان انجام شود، از همکاری با ما منصرف می‌شدند، اما خوشبختانه گروه اول از بازیگرانی که با آن‌‌ها برای همکاری به توافق رسیدیم. این ترس را شکستند و تصور می‌‌کنم بعد از پخش سری اول بفرمایید شام، خیلی از بازیگران و افراد مشهور دوست داشته باشند در این برنامه شرکت کنند و با دوستدارنشان هم سفره شوند.

سفره‌ای به وسعت تمام ایران
سفره‌ای در که در «بفرمایید شام» پهن می‌شود و همه دور آن می‌نشینند، نمادی از فرهنگ ایرانی ماست؛ سفره در تمام ایران یک معنای واحد دارد. در فرهنگ غنی ایرانیان ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گویند طرف سرسفره پدرومادرش بزرگ شده؛ این نشان از خوردن نان حلال در زندگی است و اهمیت و قداست سفره در فرهنگ ایرانی را نشان می‌دهد. سفره در فرهنگ ایرانی وسیله‌ای است برای تناول غذاهای اهالی یک خانه یا اقوام یک خانواده در کنار یکدیگر و در واقع بهانه‌ای است برای گردهم آوردن آدم هایی که غرق در زندگی روزمره‌شان شده‌اند و در حال فراموش کردن فرهنگ بزرگی به نام صله‌رحم هستند.

آن سفره اصیل نیست
معتقدم ایرانیانی که خارج از مرز این خاک‌وبوم زندگی می‌کنند، به واسطه سال‌ها زندگی در مجمع و با فرهنگ‌های دیگر، نمی‌تواند مدعی شوند یک شهروند ایرانی تمام عیار هستند. صددرصد فرهنگ کسانی که سال‌هاست خارج از خاک ایران زندگی کرده، متفاوت‌تر از فرهنگ کسانی که سال‌هاست خارج از خاک ایران زندگی کرده، متفاوت‌تر از فرهنگ کسانی است که از بدو تولد در همین خاک رشد کرده و قد کشیده‌اند. تصور می‌کنم کسانی که خارج از خاک ایران زندگی و در برنامه «بفرمایید شام» شرکت می‌کنند. نمی‌توانند به واسطه فرهنگ و از آن مهم‌تر موجود نبودن ابزار لازم در کشورهای دیگر سفره اصیل ایرانی تدارک ببینند.

کشف تفاوت دنیای مردان و زنان
فکر می‌کنم برنامه ما غیر از اینکه بخواهد به آشپزی و غذا خوردن شکرت کنندگانش بپردازد، حرف‌های بسیارمهم‌تری داشته باشد؛ در واقع برنامه «بفرمایید شام» یک بهانه است باری کشف بسیاری مسائل از جمله کشف تفاوت‌های دنیای مردان و زنان؛ اینکه همیشه این ترس در خانم‌های وجود داشته که وقتی آقایان در یک جمع مجردی و دوستانه ودور هم جمع می‌شوند، چه حرف‌هایی دارند، چگونه معاشرت می‌کنند و چگونه وقت‌شان را می‌گذرانند با برعکس؛ ما در «بفرمایید شام» ایرانی این مسائل را به شما نشان خواهیم داد و این مخاطبان برنامه ما هستند که بعد از دیدن هر قسمت، بیشتر متوجه تفاوت‌ دنیای مردان و زنان خواهند شد.

یادگاری باارزش در گنجینه ارزشمند شما
«بفرمایید شام» ایرانی به شما نشان خواهد داد بازیگران و ستاره‌هایی که دوست‌شان دارید و بارها در سینما و تلویزیون دیده‌اید هم مانندهمه ما زندگی معمولی دارند و از یک سیاره دیگر نیامده‌‌اند؛ مثلاً رامبد جوان هم مثل خیلی‌های دیگر وقتی گرسنه‌اش می‌شود به نانوایی سرکوچه‌شان می‌رود و نان تافتون می‌خرد. ما هم با او همراه شدیم و نان خریدنش را دیدیم. شما هم خواهید دید.

اتفاق جالبی که در «بفرمایید شام» ایرانی ما افتاده، این است که مردم جنبه و روی دیگر از زندگی‌ آدم‌های محبوب‌شان را خواهند دید. بازیگری که می‌گوید من به خاطر مخاطبانم بیشتر با او و زندگی‌اش آشنا شوند. در واقع «بفرمایید شام» ایرانی ما این‌بار قبل از اینکه خدایی ناکرده قرار باشد اتفاقی برای افراد شناخته شده کشورمان بیفتد به سراغ‌شان رفته تا در سال 1390، یک مجموعه مستند از زندگی این افراد را در گنجینه ارزشمند خانه‌های مردم ذخیره کند تا همیشه به‌عنوان یک یارگاری باارزش از آن یاد کنند.