وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تغییر رنگ چشم فقط با 6 میلیون تومان! +عکس

تغییر رنگ چشم فقط با 6 میلیون تومان! +عکس
عمل تغییر رنگ عنبیه چشم به وسیله دستگاهی با نام «فمتولیزیك» انجام می شود، این دستگاه ساخت آمریكاست و به تازگی وارد ایران شده، یكی از پیشرفته ترین دستگاه های برش در چشم پزشكی محسوب می شود. جراح با استفاده از این دستگاه و نوعی لیزر با نام «فمتوسكند» شكافی روی عنبیه ایجاد كرده و لنز رنگی را در آن تعبیه می كند.
دست جراحان و طالبان زیبایی تهرانی به عنبیه چشم هم رسید. بر اساس عملی كه جراحان یكی از بیمارستان های تهران مدعی انجام آن هستند، می توان عنبیه چشم را به رنگ دلخواه تغییر داد. حالامی توان گفت هیچ عضوی در صورت از دست زیبایی خواهان در امان نیست.

به نوشته شرق؛ پیش از این، تغییر ظاهر دماغ، گونه، لب، چشم، ابرو، دندان، چانه و پیشانی به معجزه عمل های جراحی زیبایی ممكن بود، حالاو برای اولین بار در جهان آن هم در تهران این عضو حساس چشم را پزشكان برای شما با پرداخت مبلغی به رنگ دلخواه تان تغییر خواهند داد.

برای یافتن چند و چون انجام این عمل مسوولان بیمارستان حاضر به جوابگویی نیستند، اما در قالب یك متقاضی، اطلاعات قابل توجهی از منشی ردیف اطلاعاتی به دست می آید. او می گوید: «این لنزها دایمی و در سه رنگ آبی، سبز و طوسی موجود است. حدودا شش میلیون تومان هزینه عمل است. مصرف طبی ندارد و فقط جنبه زیبایی دارد. در روز اول پانسمان كامل، مراقبت و دارودرمانی تا چند هفته بعد از عمل نیز ادامه دارد. روزهای اول شاید با تاری دید همراه باشد.

البته برای انجام این عمل یك سری مقدمات باید صورت بگیرد، ازجمله معاینات قبل از عمل و اینكه تعهد داده شود مبنی بر اینكه مسوولیت عمل با خود مراجعه كننده است.» او در انتها می گوید: «وقت های ویزیت دكتر پنج ماهه است ولی برای انجام این عمل خاص می توانم زودترین زمان ویزیت، یعنی ۱۰ تا ۲۰ روزه را برای شما بگذارم.»

عمل تغییر رنگ عنبیه چشم به وسیله دستگاهی با نام «فمتولیزیك» انجام می شود، این دستگاه ساخت آمریكاست و به تازگی وارد ایران شده، یكی از پیشرفته ترین دستگاه های برش در چشم پزشكی محسوب می شود. جراح با استفاده از این دستگاه و نوعی لیزر با نام «فمتوسكند» شكافی روی عنبیه ایجاد كرده و لنز رنگی را در آن تعبیه می كند.

این لنزها دایمی است ولی با درخواست مراجعه كننده قابلیت برداشت دارد. بر اساس اطلاعات منابع خبری ما در این بیمارستان تاكنون در ایران دو نفر این عمل را انجام داده اند، یك مرد و یك زن. لیزر فمتوسكند علاوه بر این، كاربردهای متنوعی در چشم پزشكی دارد كه شامل ایجاد انواع برش های قرنیه و لنز است. با استفاده از این نرم افزار می توان محل دقیق تابش پالس ها از نظر عمق و وسعت مورد نظر را نیز تعیین كرد.

با وجود اطلاعاتی كه این بیمارستان در اختیار متقاضیان عمل تغییر رنگ عنبیه چشم قرار می دهد، نایب رییس انجمن چشم پزشكان ایران از عدم امكان تغییر رنگ عنبیه خبر می دهد.

دكتر مدرس زاده، نایب رییس انجمن چشم پزشكان ایران درباره عنبیه رنگی و عمل آن در ایران اظهار بی اطلاعی می كند و به شرق می گوید: این عمل یك بار در دنیا انجام شده و مطالعات دقیق تری روی آن انجام نگرفته است. برای بررسی این عمل و به اجرا گذاشتن آن باید فرم و پژوهش بیشتری انجام و در ژورنال های علمی دنیا مطرح شود، در ادامه اگر مورد تایید مركزهای استاندارد CE اروپا و FDA آمریكا قرار گرفت، به پزشكان اجازه انجام آزمایشات بالینی داده می شود. اگر این مراحل طی نشود برای پزشك مسوولیت ایجاد می كند و در ادامه باید در دادگاه بررسی شود.

مدرس زاده تاكید می كند: «ما مطمئن هستیم در داخل ایران عمل عنبیه رنگی انجام نمی شود. برای انجام این عمل باید ابتدا وزارت بهداشت بررسی كند و از انجمن چشم پزشكان گزارش و نظر گرفته شود. تاكنون هم چنین موردی به ما ابلاغ نشده است.»

اما با این حال رنگ كردن عنبیه چشم به رنگ دلخواه خبری بود كه خیلی سریع میان مشتاقان به لنزهای رنگی دهان به دهان چرخید. هر روزه تماس های زیادی با این بیمارستان برای تعیین وقت معاینه و انجام عمل صورت می گیرد. منشی های بیمارستان هم به سرعت آموزش دیدند كه به مراجعه كنندگان در این زمینه اطلاعات دهند.

كاتالوگ هایی هم در این باره تهیه و چاپ شده است كه برای اطلاعات بیشتر به متقاضیان ارایه می شود. اما این كاتالوگ زمانی به شما داده می شود كه پرسنل بیمارستان از نیت تان برای انجام عمل مطمئن شوند.

تمایل به تغییر رنگ چشم سابقه كمی ندارد، تولید لنزهای رنگی و ارایه آن در بازار هم پاسخی به همین میل بود. بسیاری با پرداخت مبلغ اندكی چشم خود را هر روز به رنگی در می آوردند، اما لنز گذاشتن دردسرهایی دارد، نگهداری و تمیز نگه داشتن آن، مدت زمان محدود استفاده از آن، عوارض جانبی و چندین مشكل دیگر، اما تغییر رنگ عنبیه هیچ كدام از این دردسر ها را ندارد، البته آن گونه كه منشی این بیمارستان ادعا می كند.

از سویی دیگر و با وجود این ادعا كه عمل تغییر رنگ عنبیه برای اولین بار در جهان انجام می شود بر اساس خبری كه چندی پیش خبرگزاری فارس به نقل از شبكه بی.بی.سی عربی منتشر كرد «محمد شجاع» چشم پزشك سوری توانسته است رنگ چشم یك زن به نام «سلوی» را به صورت دایمی تغییر دهد. بنابراین گزارش تاكنون هیچ مشكل بینایی برای این زن جوان به وجود نیامده است.

اما با وجود این انجام این عمل بدون عوارض هم نیست، بر اساس اطلاعات به دست آمده عفونت و بالارفتن فشار چشم از اصلی ترین عوارض عمل تغییر رنگ دایمی عنبیه است. گلوكوم یا آب سیاه چشم، سبب تخریب عصب بینایی می شود كه بر اثر بالارفتن فشار چشم به وجود می آید. این بیماری در آغاز هیچ علامتی ندارد، ولی می تواند در طول زمان به كاهش بینایی و در نهایت به نابینایی فرد منجر شود.

در این بیماری، عصب بینایی بر اثر افزایش فشار داخل چشم تحلیل می رود كه البته گاهی ممكن است این اتفاق بدون افزایش فشار داخل چشم هم رخ بدهد. عفونت قرنیه نیز عمده ترین نگرانی در استفاده از لنزهای زیبایی است كه به صورت موقت مورد استفاده قرار می گیرد.

 
جنس لنز در روند ایجاد عفونت موثر است. لنزهای زیبایی بر اثر اختلال در اكسیژن رسانی به سطح قرنیه، باعث ایجاد عروق اضافی در چشم و از بین رفتن قرنیه طبیعی می شود. عفونت اگر به همه جای چشم سرایت كند ممكن است منجر به تخلیه آن شود.