وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هوشیاری بسیار نادر بعد از 18 سال کما

هوشیاری بسیار نادر بعد از 18 سال کما
«جان گرزیسكی» لهستانی، از سال 1988 (19 سال)، در كما به سر می‌برد، زمانی كه او به هوش آمد، با دیدن دنیای جدید، نزدیك بود، دوباره از هوش برود، چرا كه لهستان سرزمین مستقلی شده و مدل‌های جدید اتومبیل، باعث تعجب او شده بود. در مطبوعات خبرهایی منتشر می‌شود كه انسان را شگفت‌زده كرده و به تفكر وامی‌دارد.
 
یكی از این خبرها چندی پیش تیتر بسیاری از رسانه‌های دنیا شده بود و آن خبر هوشیاری یك لهستانی بعد از 19 سال فرو رفتن در كما بود. این حادثه نادر كه جامعه پزشكی را به حیرت درآورد نشان داد كه در زندگی بشر گاهی اوقات وقایع غیرقابل پیش‌بینی و برخلاف محاسبات و معادلات انسان‌ها اتفاق می‌افتد و انسان نباید هیچ‌گاه امید خود را از دست بدهد اما این مرد كه 19 سال در خواب بود، كیست؟
 
«جان گرزیسكی» یك كارمند راه‌آهن اهل «ریالدو» منطقه‌ای در شمال لهستان است. او در تابستان 1988 پس از یك حادثه كاری به كما رفت و 19 سال بعد در ماه آوریل امسال به صورت غیرمنتظره و برخلاف پیش‌بینی‌های پزشكان به یكباره هوشیاری خود را به دست آورد.
 
«گرترودا» همسر این مرد می‌گوید: در همان سال‌های اولیه كه «جان» به كما رفت پزشكان تقریبا از او قطع امید كردند و شانس هوشیاری او را خیلی كم می‌دانستند. اما من به حرف آنها توجه نكردم و او را از كلینیك «دسی‌ال دو» به خانه آوردم. من با كمال میل از او مراقبت می‌كردم با او حرف می‌زدم و درددل می‌كردم اما او هیچ واكنشی و عكس‌العملی نشان نمی‌داد.
 
چه شب‌هایی كه من از فرط خستگی بالش را در دهانم می‌گذاشتم و آرام گریه می‌كردم. من در این 19 سال هیچ‌وقت امیدم را از دست ندادم و همیشه به امید روزی بودم كه او دوباره بیدار شود و ما در كنار هم زندگی كنیم و امروز كه دوباره او را سالم و هوشیار می‌بینم خیلی خوشحالم. چرا كه اگر من در آن زمان او را تنها می‌گذاشتم الان یك همدم و همراه برای زندگی نداشتم.
 
نشانه‌های هوشیاری او در ادامه می‌گوید: در اواسط سال 2005 برخی از نشانه‌های هوشیاری در «جان» دیده شد و من او را سریعا به كلینیك منتقل كردم و در آوریل 2007 به‌طور معجزه‌آسایی «جان» هوشیاری كامل خود را به دست آورد. من به‌خاطر این معجزه از خداوند سپاسگزارم.
 
مجله«kinneizD» لهستان طی گزارشی اعلام كرد، «جان گرزیسكی» 65 ساله بعد از 19 سال فرو رفتن در كما اكنون كاملا هوشیار است و با دنیایی كاملا متفاوت با دنیای 19 سال پیش مواجه شده است. رو‌به‌رو شدن با همسرش كه پیر و شكسته شده است برای او تعجب‌آور بود. موضوع جالب توجه این است كه بسیاری از وسایل زندگی مدرن امروزی مانند كامپیوتر و موبایل برای او اشیایی عجیب و ناآشنا بود. صندلی چرخدار اتوماتیك‌اش در نظر او یك وسیله خارق‌العاده بود.
 
همسرش می‌گوید: وقتی برای اولین‌بار برای خرید او را بیرون بردم، از دیدن اتومبیل‌های مدرنی كه 19 سال پیش وجود نداشت واقعا شگفت‌زده شد و با حیرت به آنها نگاه می‌كرد. «جان» می‌گوید: من به سیاست علاقه زیادی داشتم. 19 سال پیش لهستان تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی بود اما امروز پس از 19 سال بی‌اطلاعی از دنیای سیاست با یك لهستان سرزمین آزاد مواجه شدم. سرزمینی كه كشور مستقلی در اروپا محسوب می‌شود.
 
– در آن زمان سرزمین لهستان كمونیست بود – و از این بابت بسیار خوشحالم. او در ادامه می‌گوید: در این 19 سال احساسی مانند یك گیاه داشتم. حضور همسرم در كنارم را احساس می‌كردم اما نمی‌توانستم با او ارتباط برقرار كنم. من واقعا از همسرم و حضور فداكارانه‌اش در این 19 سال تشكر می‌كنم.