وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خطر قرص های ضدبارداری برای مغز

خطر قرص های ضدبارداری برای مغز
بسیاری از زنان مدعی ‌هستند که مصرف قرص ‌های پیشگیری از بارداری، آن‌ ها را به شخص دیگری تبدیل می‌ کند. ظاهرا حق با آن‌ ها است چون مطالعات جدید تغییراتی را در بافت بخش پیش ‌پیشانی مغز این زنان نشان می ‌دهد.

50 سال از استفاده این قرص‌ ها در بین خانم‌ ها می ‌گذرد و  هنوز اطلاعات کمی در مورد اثرات جانبی آن ‌ها وجود دارد. اگرچه شرکت‌ های تولیدکننده دارو مکرر میزان هورمون ‌های موجود در قرص‌ های پیشگیری از بارداری را کم کرده‌ اند تا از عوارض جانبی آن‌ ها بکاهند، اما همچنان شکایات فراوانی در مورد آثار این داروها بیان می ‌شود: تغییر خلق، افسردگی و کاهش انرژی زندگی. در واقع برخی از انواع این قرص‌ ها نه تنها احتمال بارداری را کاهش می ‌دهند،‌ بلکه تمایل زنان به برقراری ارتباط جنسی را هم کاهش می ‌دهند و یا با تغییرات شدید خلق خانم‌ ها، گرایش همسران‌ شان را به برقراری ارتباط با آن ‌ها کاهش می ‌دهند و از این طریق هم،‌ شانس بارداری را کم می‌ کنند.

به گزارش پاپ ‌ساینس، مطالعات جدید نشان می ‌دهند در زنانی که از قرص‌ های پیشگیری استفاده می‌ کنند، منطقه قشری پیش ‌پیشانی مغز بزرگ ‌تر می‌ شود. این منطقه مسئول فعالیت ‌های شناختی مغزی از جمله تصمیم ‌گیری است. شاید در نگاه اول بتوان نتیجه گرفت که پس،‌ زنانی که از این قرص ‌ها استفاده می‌ کنند باهوش ‌تر می ‌شوند و فعالیت‌ های شناختی بهتری از خود نشان می‌ دهند.

به گفته محققین، مغز مانند یک کندوی زنبور است. تغییر در هر بخشی از آن، روی سایر بخش‌ ها تاثیر می ‌گذارد. بنابراین حتی ممکن است زنانی که از قرص ‌های پیشگیری استفاده می ‌کنند،‌ رفتارهای غیر عاقلانه بیشتری داشته باشند و یا حتی پُرتنش تر و خطرناک‌ تر رفتار کنند.

بررسی تاثیر واقعی مصرف قرص ‌های پیشگیری، نیاز به مطالعات دقیق رفتاری دارد. آن چه مشخص است،‌ این است که این قرص ‌ها، مغز خانم‌ های مصرف‌کننده را از نظر فیزیکی تغییر می‌ دهند.